OM TIDNINGEN NOLLTRETTON
HISTORIA & ÄGARSTRUKTUR
Första numret av NOLLTRETTON kom april-98 och arbetet med det numret startade redan hösten-97 med att kolla om ett sådant här projekt verkligen skulle gå ihop sig, att det verkligen fanns folk som skulle uppskatta en gratis nöjestidning. Tidningen ingår idag i vårt eget bolag NOLLTRETTON MEDIA AB som utöver Nolltretton också producerar annat marknadsföringsmaterial som t ex. företagsfoldrar, annonser till både lokal- och rikspress m.m. Fr.o.m 2004 producerar Nollelva Media AB också Tidningen Nollelva.

 MÅLGRUPP & UPPLAGA
Tidningen skall ge läsaren både intressanta reportage och tilltalande annonser. Vi riktar in oss på att nå de läsare som är intresserade av trender, sport, mode, film, musik, nöjen, resor m.m. Vi jobbar med duktiga fotografer/skribenter och vår ambition är att varje ny tidning skall vara lockande och spännande för läsaren. Tidningen riktar sig främst till den aktive, ungdomliga, moderna läsaren. Upplagan ligger idag på 15.000 ex. och distribueras gratis via ca. 100 stycken ställ, strategiskt utplacerade med tanke på vår målgrupp.